Friday, March 12, 2010

rindu

Di Manakanku Cari Cinta Sebegini

Ya Allah
Jika aku jatuh hati
Jatuhkanlah hati ni kepada dia yang jatuh hatinya kepada Mu
Lebih daripada jatuhnya hatiku kepada Mu
Agar ku lebih tulus ikhlas jujur kepada Mu

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
Cintailah hati ini kepada dia yang cintanya kepada Mu
Lebih daripada cintanya hatiku kepada Mu
Agar aku lebih mengerti keluhuran dan keindahan Cinta Mu

Ya Allah
Jika aku menderita merindu
Rindukanlah hati ini kepada dia yang merindui kepada Mu
Lebih daripada rindu hatiku kepada Mu
Agar aku lebih menghayati kemanisan Rindu Mu

Ya Allah
Jika aku berkasih
berkasihlah hati ini kepada dia yang berkasih kepada Mu
Lebih daripada kasih hatiku kepada Mu
Agar aku lebih menyelami keistimewaan Kasih Mu

Ya Allah
Jika aku resah gelisah
Resahkanlah hati ini kepada dia yang resah kepadaMu
Lebih daripada resah hatiku kepada Mu
Agar aku lebih menikmati resah di sepertiga malam Mu

Ya Allah
Gerakanlah segala anggotaku dengan kudrat dan iradat Mu
Tempatkanlah aku bersama hamba Mu yang kau beri nikmat Mu
Aku pohonkan keredhaan Mu atas segala urusanku
Agar aku lebih tenang damai bersyukur selalu

No comments:

Post a Comment