Tuesday, November 2, 2010

Ku Cari Puteri Lindungan Bulan 2 vii

Ku Cari Puteri Lindungan Bulan 2 vii
by Merah Artock Merah on Monday, March 29, 2010 at 11:04am

Aku selama ini yang lemah tercari-cari bayangan mu
Sedangkan aku telah terlupa yang di sana adanya Dia
Aku yang kian lemas tanpa pautan kasih dan sayang mu
Rupanya terleka dari redup kecintaan milik Dia

Dia yang menghantar mu untuk mentarbiahkan mata nafsu
Mata yang telah dibutakan dengan ketamakan harta dunia
Mata yang alpa mencari ketenangan dalam kemewahan
Bermodalkan satu senyuman luhur yang mengetar jiwa

Dia yang mengutuskan diri mu mencetuskan fikir warasku
Mata timbangan akal yang goyah tenggelam dengan kejahilan hawa nafsu
Mata yang telah kelabu dengan debu-debu dosa
Telah kau hilangkan ia dengan tangisan air mata mu

Dia yang memberikan sedikit kesempatan
Untuk aku terus melihat dengan mata hati
Walau sebegitu rapuh pandangan itu
Aku mengerti hadir mu cuma untuk mensucikan diri ini

Kau telah mengajar ku erti dewasa
Suka duka pahit maung ku telan jua
Walau kau telah pergi, aku kan setia menanti
Bersama bunga iman yang kau semai di dalam hati

No comments:

Post a Comment