Sunday, February 13, 2011

(10) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB

(10) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB
by Merah Artock Merah on Monday, June 14, 2010 at 2:11pm
antara rentetan mimpi yang menjadi sejarah malamku
yang mengubah siapa aku
yang mengubah haluan hidupku
yang mengubah sudut pandangan ku

banyak yang aku hendak luahkan
banyak yang aku telah renungkan
banyak yang aku berharap dapat dilupakan
banyak yang belum sanggup aku kongsikan

persoalan kerap muncul di minda
namun untuk tiap satu satu persoalan
yang hadir hanyalah bertambahnya lagi persoalan
tak sedar terkadang persoalan itu sendiri satu jawapan

dari mulanya seri dewi malam
hingga terciptanya lagenda cinta sri si gadis bunian
dan kini dalam penghasilan ku cari puteri bulan
bersamanya aku panjat tangga kedewasaan

kiasnya
itulah kehidupan ku
baru aku sedar
sebenarnya aku mencari erti kewujudanku

mungkin aku tak mampu serlahkan melalui zahir perbuatan ku
tapi percayalah siapa aku di hujung pena
itulah hatinya
pasti itu aku

selama ini aku yang terleka
asyik berbahasa tanpa suara
asyik teresak tanpa air mata
bersenandong tanpa irama

aku bersyukur kepada Mu
selama ini akulah terumbang ambing tak mengerti
bila aku hayati kembali bahasa hati
baru aku sedari Engkau sentiasa di sisi

jadikan aku lebih dewasa
jadikan aku lebih bijaksana
dekatnya aku dengan Mu
dengan merungkai tiap persoalan

No comments:

Post a Comment