Sunday, February 13, 2011

(5) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB

Edit
(5) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB
by Merah Artock Merah on Monday, June 7, 2010 at 4:14pm
aku masih hanyut dalam khayalan
saat tangan mereka berjabat mesra
aku inginkan apa yang terlintas di hatinya milikku
saat itu aku mahukan yang akulah dia

dengan terang dan jelas aku mendengar
aku nikahkan engkau akan dia
aku tak sabar menyahut seruan itu
namun aku terhenti di situ, kaku

sedikit gugup antara tenang dan pasti
sedikit gentar antara yakin dan gelisah
terasa hatiku dengannya ketika itu
menjadi satu,rentak dan iramanya

Ya Allah andai ini kebahagian yang Engkau janjikan buatku
jadikan aku redha dengannya
Ya Allah andai ini satu ujian yang tertulis dalam takdir Mu
Jadikan aku tenang menghadapinya

Detik dan ketika terpaku di dada waktu
dengan hela nafas yang panjang
menyusun silang kata kesangsian dan keyakinan
mencari satu ketenangan dan kepastian

hati ku sedikit terganggu,sambut sajalah
kenapa engkau masih mahu menyesakan benak ku
mengapa engkau masih berlegar sehingga aku yang keliru
bukankah selama ini yang kita tertunggu tunggu

aku terima nikahnya dengan
ahhhh kenapa harus begini
jangan kejutkan aku dari mimpi ini
aku mahu tahu kesudahannya

dan sekali lagi
aku termanggu dalam sepi
menanti dan terus menanti
sebuah hakikat untuk aku menafsir kembali

No comments:

Post a Comment