Sunday, February 13, 2011

(9a) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB

Edit
(9a) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB
by Merah Artock Merah on Friday, June 11, 2010 at 12:33pm
aku : tok dua tiga minggu ni asyik mimpi budak jer,nape ek ?
tok ngah : kecik ke beso ?
aku : kecik,rasa dalam hari lagi,sebab nampak merah lagi,nape ?
tok ngah : itu jer ?
aku : nampak budak tu nangis tak renti renti,betul betul nyer nangis sampai terbelalak mata,kesian..
tok ngah : mak budak tu tak der kat situ ?
aku : ader tapi dia buat tak reti jer...senyum jer plak bia kita tengok dia...macam minta pujuk budak tu
tok ngah : habis ko pujuk tak
aku : pujukla...terkukat kulat adjust budak tu,nagis gak lagi...
tok ngah : diam tak ?
aku : diam ...tak tau cam ner lak bleh amik jari budak tu bawak zikir,jadi tasbih,mau lak senyap
tok ngah : tu jawapan dah bagikan, amal kurang yie, budak tu boleh jadi iman ko,kontrolla nafsu,insyaallah
aku : amal kurang ?
tok ngah : cuba ko ingatkan balik ape zikir yang ko bawak sampai budak tu senyap,tu la makanan ko
aku : abih mak budak tu camner lak ?
tok ngah : tu aku tak leh jawab...tanya diri ko sendiri...hati ko...elok gak check ngan orang lain

No comments:

Post a Comment