Sunday, February 13, 2011

(9b) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB

(9b) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB
by Merah Artock Merah on Friday, June 11, 2010 at 6:48pm
Dan bagaimana bisa rindu ini aku padamkan
walaupun yang jadi milikku cuma bayangan
itupun dari kejauhan cuma dan hanya seketika
aku sendiri tak mengerti terlalu hangat membara secara tiba tiba

dan nafas ini terasa sesak
dalam dada kian sebak
dengan perasaan hati yang kini mengasak
keperibadian mu bermain diruang benak

bagaimana pula ingin aku tundukan gejolak nafsu
bisakah insan sesuci mu akan aku temu
sedangkan semakin hari semakin kemaruk ini melonjak
terlalu ingin menghidu wangian cinta semerbak

apakah sekali lagi kewarasan akal ini tertipu
yang sekadar hadir sementara aku sangkakan nyata
apakah dalam kedewasaan ini tertewas dengan pengalaman
akukah tersalah menafsir satu khayalan

setiap kali itu terjadi
dengan pantas aku berlari menuju kota iman
walaupun masih dalam pembinaan
aku tahu di situ wujud kolam keinsafan

dalam bias dalam riak tenang di kolam itu
barulah aku sedar selama ini
masih terlekat lumpur kedukaan
belum sempurna dosa ku cuci

izinkan biarlah hanya seketika
untuk aku rebah melepas lelah
dipangkin ketenangan untuk aku luipakan segala kenangan
untuk aku ubati pedihnya rasa satu kehilangan

namun aku masih lagi mampu tersenyum
kerana hanya dalam sengsara begini baru aku mengerti
selama ini aku yang terleka dan terlupa
mahligai ketenangan dalam hati ini perlukan baja

maka aku semaikan benih zikrullah
maka aku dirikan pustaka kalimah
nanti aku lengkapkan dengan galeri sunnah
untuk aku,untuk kau,untuk dia,untuk kita

No comments:

Post a Comment