Sunday, February 13, 2011

(8) antara mimpi,ilham,iktibar KCPLB

aku terpinga pinga mencari kaitan antara aku,engkau dan dia
saat aku bersamamu maka siapakah aku ?
saar aku bersamanya maka apa pula aku pada mu ?
gelisah tidak keruan
berkehendak jitu jawapan

kali ini dengan berani aku menerobos ke ruang mimpi
aku singgah padanya
menanti bersamanya
mendengar bisik kata hatinya

hati ini berdebar debar deras laju
jari manis ini juga menunggu
untuk dipatri dengan janji setia
aku milik mu...nyata !!!

aku ingin menyentuh kulitmu
ingin ku kucup tangan gagah itu
agar terasa selamat sejahtera
engkau menjadi pelindungku

perlahan engkau menghampiri
bersama bekas merah digengaman mu
lekaslah...hati ini gundah
detik detik ini terlalu menyeksakan

bersama harapan aku titipkan
tersarungnya ia nanti demi Tuhan
aku tabah harungi kehidupan selamanya
biarlah cangkul pemisah kita

kini benar benar kau dihadapanku
bekas sakti itu kau buka
tersipu dan tertunduk malu
aku hanya mampu pejamkan mata

lantas terasa umbun-umbun dikucup
mata ku terbuka
sedikit terkejut ia belum lagi
yang sepatut ada di situ...

Aku renung kedua mata mu
jernih tiada kekalutan

" Ya Allah dengan ini aku terima anugerahMu,jadikan dia isteri solehah dan jadikan tiap zuriat keturunan yang lahir dari rahimnya, anak anak yang Engkau berkati dengan limpah kurniaanMu "

aku tak endahkan lagi cincin pengikat itu
yang aku tahu ketika ini ingin aku kucup tangan itu tanda hormat
tanda aku redha engkau anugerah Nya pada ku
tanda tiada lagi sangsi di hati

belum pun sempat aku menunduk
kedua tangan mu menahan lembut kedua bahu ini
satu hadiah singgah di dahi

" bukan kanda tidak mahu tangan ini dikucup,tapi kanda belum tahu apakah dinda mampu redha sepenuh hati nanti, tunggulah saat itu "

dan hati sekali lagi bertingkah dengan keluarbiasaan ini
dan sekali lagi aku tersentak bangun
dengan renungan berat
senda gurauan apakah ini ?

No comments:

Post a Comment